De eerste indrukken van 6 en 7 februari - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Jacqueline Kroonen - WaarBenJij.nu De eerste indrukken van 6 en 7 februari - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Jacqueline Kroonen - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken van 6 en 7 februari

Door: Math en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

07 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Het is maandag 7 februari 19.00 uur. Bij jullie nu 07.00 uur in de ochtend. De reis was lang maar is ons gelukkig reuze meegevallen. Onze vluchten waren door de steeds bijgestelde lokale tijden voornamelijk in de nachtelijke uren. Wij zijn in Düsseldorf na een vertraging van 30 minuten naar Londen gevlogen. Ook in Londen vertrokken met een vertraging van 30 minuten. Passagiers hebben desondanks dat wij hebben gewacht hun aansluiting moeten missen. Dit was wel gunstig voor ons zo kwamen zitplaatsen vrij en mochten wij schuiven. In Bangkok was een korte stopover voor een klein uurtje zo konden wij onze benen even strekken. De schoonmaakploeg kwam aan boord, wat overigens in de First Class wel nodig was, er werd getankt zowel kerosine als in de keuken en zo begonnen wij aan onze tweede nachtvlucht. Het voordeel hiervan was dat wij best veel geslapen hebben. Dit kwam weer ten goede aan onze fitheid bij aankomst in Christchurch op 6 februari 14.15 pm. Bij aankomst was het in Christchurch volgens de camperverhuurder sinds lang een zeer warme dag, 35 graden gaf de meter aan! Dat was een zonnige ontvangst voor twee globetrotters in de te warme kleding.
De camper ziet er goed uit en is mooi schoon. We zijn na de eerste benodigde boodschapjes doorgereden naar Akaora waar we de eerste nacht hebben doorgebracht op de camping. Ankaora heeft een Franse tint. Er liggen allemaal Franse straatjes en heeft een romantische sfeer.

De zomerpret mocht niet lang duren. Vandaag viel het water met bakken uit de lucht. (Wil iemand de kraan in Nederland dichtdraaien? Het lekt hier aan de onderkant..) De geplande wandeling viel letterlijk en figuurlijk in het water. Tijdens de rit hebben we vanuit de camper op afstand genoten van Banks Peninsula.
Na een kort bezoekje aan het centrum van Christchurch zijn we vertrokken richting Lake Tekapo. Het was een prachtige tocht door mooie natuur. Dorre velden wisselen zich af met groene heuvels vol met boterbloemen en in de wei grazen honderden schapen. We genoten van de prachtige vergezichten en ja wel hoor, de zon is weer terug. Na een tussenstop in Geraldine verscheen richting het meer een prachtige heldere blauwe lucht. Nu zitten we aan water van Lake Tekapo te genieten van ons avondeten en een heerlijk (plastic) glaasje Anchorage Riesling uit Nieuw Zeeland en schrijf ik het eerst reisverslag om de eerste indrukken op te schrijven. We hopen dat het weer droog blijft en we morgenvroeg een wandeling langs het meer en de omgeving kunnen maken. De planning is morgenmiddag door te reizen via Timaru richting Dunedin.

• 07 Februari 2011 - 10:11

C&C:

De waterkraan hebben we dicht gedraaid ook voor onszelf! ipv aan een mooi meertje zitten wij wel naar een strak blauwe lucht te kijken.
    Fijn dat de reis zo prettig verlopen is.
    Ik zou zeggen cheers en geniet van al het moois daar.
    groetjes Chantal en Christel

• 07 Februari 2011 - 14:20

Vera:

kraan is dicht hier schijnt ook lekker het zonnetje geniet ervan.

gr vera

• 07 Februari 2011 - 16:34

BEN:

Jacq, wie is die vent naast jou op die foto??
    we lezen mee, ben

• 07 Februari 2011 - 16:54

Jan En Monique:

Goed aangekomen gelukkig. Nu het Kiwi-tempo en -gevoel krijgen en genieten maar. We volgen jullie een beetje jaloers en benieuwd.
    Groet en blijf schrijven .

• 08 Februari 2011 - 09:22

Vief:

Leuk om jullie eerste verslag te lezen! Geniet van al het moois daar. Rome is ons erg goed bevallen, we hadden heerlijk weer en de stad is zoooo mooi! Het hotel was ook prima.

Groetjes,
    Vief

• 08 Februari 2011 - 16:34

Gert:

Ook regen hoort helaas bij reizen. Er komt ook zeker weer een zonnetje. Ga je kijken in Otago Peninsula ( Dunedin) naar de pinguïn met gele ogen en de albatros? Ik ben benieuwd naar de foto's. Groetjes, Gert

• 09 Februari 2011 - 17:51

Phily En Loe:

Leuk het verslag te lezen. De reis kwam me bekend voor :)
    Geniet van de natuur en van alles.
    Liefs vanuit de Big City

Phily

• 10 Februari 2011 - 13:27

Marc Van De Pol:

Hallo,
    Leuk iets te lezen.
    Ik kan me Lake Tekapo ook herinneren en vooral de kleur!! Gaan jullie nog naar Kaikoura, de dolfijnen waren toen fantastisch, wij moesten kiezen tussen mogelijk een walvis of zeker weten dolfijnen, En het waren er wel 100!!!
    groeten,
    marc (van marike, ravenstein :-D)

• 10 Februari 2011 - 16:26

Peter En Henny:

Ik kan jullie nu wel volgen. Dat vind ik geweldig. We reizen met jullie mee. Geniet er maar lekker van. Jullie hebben het verdiend.