Een onvergetelijke vakantie... - Reisverslag uit Beek, Nederland van Jacqueline Kroonen - WaarBenJij.nu Een onvergetelijke vakantie... - Reisverslag uit Beek, Nederland van Jacqueline Kroonen - WaarBenJij.nu

Een onvergetelijke vakantie...

Door: Math en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

13 Maart 2011 | Nederland, Beek

Later in de middag (woensdag 9-3) zijn we bij Wyndham Vacation Resort aangekomen. We krijgen een prachtig appartement en zijn voor het eten een lekkere wandeling aan het strand gaan maken. Het water is kraakhelder en heerlijk rustig omdat het in een baai ligt. Daarbij zagen we 2 pelikanen. Ze zaten rustig op het water en af en toe verdween hun snavel onder water. Het was heerlijk rustig aan het strand en de schemering begon in te zetten, terug voordat het helemaal donker is.
Donderdagochtend weer lekker vroeg op gestaan en een duik in het zwembad en de spa van het resort. Heerlijk, volgens mij waren wij de enige die wakker waren in het vakantieoord, uitgezonderd de drie ‘ducks’ (eenden) die met ons mee zwommen in het bad. Na een heerlijk ontbijt zijn we gestart met een tour door Margaret River Region. Dit is een prachtig natuurgebied. De natuur is net zo fascinerend als de natuur in Nieuw Zeeland. Het heeft een heel eigen(Australisch) karakter. Groot, robuust en in deze tijd van het jaar voornamelijk ‘goudkleurig’ in verband met de droogte. We zagen een keur aan verschillende bomen, planten, dieren, uitgestrekte oppervlaktes en prachtige kusten met zowel rustig water als robuuste golven waar volop door de surfers gebruik van werd gemaakt. De kust, Surfers Point & Southside had de golfscore 6. Dit betekent dat de golven 6 meter hoog kunnen worden. Dus zeker geen zwemwater voor ons. :):)
De wegen zijn lang gestrekt en de vele kilometers die Bill en Lia met ons zijn gereisd was genieten. Zeker voor Math die nu niet hoefde te rijden en volop genoot van de omgeving en daarbij steeds een op zoek was naar de wilde kangaroe’s langs de weg, de eagles in de lucht de emoe’s in de verte er is zo veel wild te zien.
We zijn de route naar het zuiden gereden en passeerden (kleinere) dorpen zoals, Cowaramup, Margaret River, Witchcliffe. De onverharde, ruige en vooral stoffige weg door het Boranup Karri Forest, :) Karridale, Augusta tot de vuurtoren: “ Cape Leeuwin Lighthouse”. Een prachtig witte vuurtoren die prijkt tegen een helder, fel blauwe lucht. Op dit punt kun je uitkijken over twee Oceanen. Rechts de Indian Ocean en links de Southern Ocean, een pracht plaatje met prachtige rotsen waar je overheen kunt lopen. In de openingen tussen de rotsen zie je kleine visjes en krabbetjes zwemmen. In deze wateren zwemmen pijlstaartroggen, (Stingray’s) dolfijnen, walvissen maar ook veel haaien naast de vele andere onbekende soorten vis. We genieten volop met z’n viertjes van de prachtige natuur aan het strand en het binnenland. Je kunt merken hoe trots Bill en Lia op hun natuur zijn en weten veel te vertellen. Het is een zonnig en mooi natuurparadijsje waar ze wonen.
Op alweer de laatste dag van ons uitstapje naar het resort vertrekken we in de ochtend naar het Wardan Aboriginal Cultural Centre. Hier krijgen we door middel van een korte rondleiding door het woud geleerd welke bomen en kruiden de Aboriginals gebruikten als medicijnen, hoe ze snel en eenvoudig vuur en hun eigen wapens maakten. Als voorbeeld werd een mes gemaakt om na de jacht de prooi mee open te snijden en te slachten. Vanuit de harde houtsoorten maakten ze de boemerang voor de jacht of als wapen. Het zachte hout werd gebruikt voor speren waarmee men kon vissen.
De didgeridoo is een blaasinstrument dat door onze gids prachtig werd bespeeld. Het is een houten instrument dat uit noord Australië komt en door de Aboriginals werd/wordt bespeeld. Het heeft een prachtig donker geluid en via dit instrument kunnen hele verhalen worden verteld. De gasten kregen diverse kleine houtinstrument en speelden in het ritme mee en tot slot werd een cultuurdans op deze muziek getoond. Het was een leerrijke rondleiding. Lia die de avond van te voeren haar tong verbrandde aan een hapje gestoofde peer, (hij was ook zo heerlijk :)) kauwde op de blaadjes van de peppermint tree op aanwijzing van de gids en de pijn was over.
Na de interessante en leerzame ochtend zijn we in de middag met een bus vertrokken voor een middagtour langs een bierbrouwerij, 2 wijngaarden, chocoladefabriek, kaasfabriek en olijfoliefabriek. Overal lekker proeven. :) De voornaamste proeverij was de wijn. We proefden verdeeld over twee wijngaarden ongeveer 16 diverse wijnen. Bill, geniet ook namens ons van de lekkere wijn en denk daarbij aan onze gezellige tour!!
Aan al het mooie komt ook een einde en we pakten zaterdagochtend onze spullen weer in de reistassen en vertrekken richting vliegveld Perth. Dit is een ruim twee uur durende rit dus profiteren we onderweg nog lekker van het zonnetje bij het genot van vers fruit en een bakkie koffie in het ‘hollands parkje’ zoals Lia en Bill het noemen. Lia neemt tijdens de rit nog een laatste gelegenheid om mijn handen te masseren. Door haar enorme kennis heeft zij mij de afgelopen week veel verteld geleerden geadviseerd.

Bij tante Dien en John werden de laatste ervaringen en belevenissen verteld en kado’s uitgewisseld. Ray was die ochtend extra voor ons naar Fremantle gereden om een didgeridoo te kopen. En met een krop in de keel nemen we afscheid van tante Dien, John en Ray.
Op het vliegveld aangekomen eten we met z’n viertjes een hapje en kijken hoe velen afscheid nemen voordat men door het douanepoortje loopt. Zo ook een jong gezinnetje waarvan de vader gaat vertrekken en zijn kleine zoontje van ongeveer twee jaar toespreekt dat hij naar zijn moeder moet luisteren. Zijn vrouw pinkt en traan weg en dan vertrekt pa. Dan komt ook voor ons het moment van afscheid. Bill lachte Lia en mij al toe: ‘nu zijn jullie aan de beurt’. Na lange knuffels en een laatste zwaai en handkus verdwenen ook wij door het douanepoortje.
Lia, Bill, tante Dien, John ,Ray and everybody…..nogmaals dank jullie wel!!
Tot slot willen wij ook iedereen bedanken die ons hebben getipt, onze reisverslagen hebben gevolgd, gelezen en hebben gereageerd via waarbenjij.nu, via e-mail of sms tijdens onze reis. Ook na de aardbeving merkten wij hoeveel er met ons werd meegereisd.
Vandaag , zondag 13 maart zijn we weer heelhuids geland in Düsseldorf waar we hartelijk werden ontvangen door Anke, Karen en mam met als verassing Jeanny en Joep.
Het blijven voor ons vijf onvergetelijke weken aan de andere kant van de aardbol.

• 13 Maart 2011 - 18:46

Annette:

Math en Jacqueline welkom thuis!
    Ik heb de afgelopen weken jullie verhalen met veel plezier gevolgd.
    Hopelijk valt de cultuurovergang jullie nu niet te zwaar...
    gr. Annette

• 13 Maart 2011 - 18:47

Jeanny En Joep:

Bedankt voor dit laatste van alle prachtige reisverslagen!! Het was heerlijk om alles te lezen en de prachtige foto's te zien. Nu zijn we erg benieuwd naar alle andere foto's, want zoals we vanmorgen hoorden, hebben jullie er heel wat gemaakt. We waren erg blij jullie in Düsseldorf weer te kunnen knoevelen...
    Jeanny

• 13 Maart 2011 - 20:14

Ger En Mia:

Math en Jacqueline: welkom thuis!
    Wij hebben jullie verslagen ook met veel plezier gelezen en de rest horen we vrijdag wel.
    Slaap in ieder geval weer lekker vannacht in jullie eigen bed.
    Groetjes en tot vrijdag.

• 13 Maart 2011 - 22:50

Phily :

He wereldreizigers.

WELKOM THUIS !! Goed te lezen dat alles goed verlopen is. Ik heb met veel plezier jullie verslagen gelezen. Wat een super reis :) Wen maar weer snel aan het dagelijkse leventje. Hopelijk valt dit niet tegen na zo'n indrukwekkende trip.

Liefs uit Valkenburg

• 14 Maart 2011 - 00:10

Lia:

We zijn blij dat jullie een goeie reis hebben gehad. We hebben genoten van de update van het reisverslag en de fotos. Lieve groetjes aan iedereen en ik hoop dat jullie weer goed aan de slag raken. Wij hebben ook veel van jullie bezoek genoten Het was heel gezellig. Tot de volgende keer!!! XOX

• 14 Maart 2011 - 09:43

Sjef En Monica:

Hei Kroontjes,

Goed om te horen dat jullie weer heelhuids zijn thuisgekomen en een heel mooie en bijzondere vakantie hebben gehad. Hebben de laatste 2 weken door de carnaval en werk niet meer alles gelezen, doch gaan dit zeker inhalen. Moeten gauw iets afspreken.

Grtjs Sjef/Moon en de kids.

• 14 Maart 2011 - 11:41

Jan En Monique:

Hallo Math en Jacqueline,
    Wij willen jullie danken voor de prachtige verslagen. Het was of Jan en ik weer terug waren in NZ. Deze reis zullen jullie nooit meer vergeten. Hier kunnen jullie nog heel lang op teren. Fijn dat jullie weer heelhuids zijn thuis gekomen en misschien kunnen we een keer samen met André en Josette afspreken?
    We horen het wel. Geniet nog maar even na.

• 14 Maart 2011 - 12:24

Theo En Thea:

We hebben dit laatste verslag met een prop in de keel gelezen, hoe mooi het land is en wij weten dat ze je in australie een onvergetelijke en gezellige tijd geven, vooral het emotionele afscheid.
    Welkom thuis en geniet vooral nog lang na
    Theo en Thea

• 15 Maart 2011 - 14:07

Peter En Henny:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. We hebben genoten van jullie mooie verhalen en foto's. Geniet nog maar lekker lang na.
    We komen een keer de andere foto's bekijken.

Gr.

• 15 Maart 2011 - 19:08

Chel:

Gelukkig weer heelhuids thuis,en nu heerlijk na genieten van alle mooie herinneringen die jullie tijdens deze prachtige reis hebben opgedaan.

Groeten, Chel