Bath, zeker een bezoekje waard - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Jacqueline Kroonen - WaarBenJij.nu Bath, zeker een bezoekje waard - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Jacqueline Kroonen - WaarBenJij.nu

Bath, zeker een bezoekje waard

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

07 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Bath

We vertrekken op tijd naar Bath een mooie stad vol cultuur. Regen bepaalt ons programma en met een drupje regen lopen we Bath binnen. Ook daar een grote kerk echter geen kathedraal. Deze is in Wells gebouwd omdat destijds de bisschop liever daar woonde. Na een cappuccino op een terras buiten! Lopen we door het gezellige stadje. We de bezienswaardigheid ‘Circus’, een straat die rond is bebouwd. Even verder op ligt de Royal Rescent. De straat die in een halve cirkel is gebouwd. Ik meen me te herinneren dat de film Mary Poppins hier is opgenomen? Zoeken we thuis op. Nog even goede dat zeggen bij Jean Austin en dan weer terug naar de auto. Zitten we net op tijd in, de regen valt weer volop.
Toch willen we Bristol nog bezoeken. Een stad die bekend stond om zijn grote aantal werklozen en slechte economie. Hier is veel nieuwbouw te zien. We wandelen de Havenroute. Bristol valt tegen t.o.v. Bath. Modern en minder gezellig waarschijnlijk komt dit ook door het regenachtige weer. Door de regen besluiten we Bristol weer te verlaten en terug te gaan naar de camping waar we heerlijk koken en genieten van een heerlijke maaltijd terwijl de regen zacht op de caravan tikt.
Morgen reizen we richting Folkstone vóór de laatste overnachting voordat we weer Het Water oversteken.