Hadden we niet willen missen... - Reisverslag uit Clovelly, Verenigd Koninkrijk van Jacqueline Kroonen - WaarBenJij.nu Hadden we niet willen missen... - Reisverslag uit Clovelly, Verenigd Koninkrijk van Jacqueline Kroonen - WaarBenJij.nu

Hadden we niet willen missen...

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

31 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Clovelly

Een zonnig dagje met af en toe een drupje regen. We besloten gisteren onderweg naar Padstow dat we Clovelly en Hartland alsnog gaan bezoeken. Dit hadden we niet willen missen.
Clovelly, een piepklein dorpje, dat uit één straatje bestaat in een ca. 25% helling. Een afdaling op keitjes, vochtig van de regen. De waarschuwing aan de kassa was niet voor niets. Het verhaal is dat het dorpje één eigenaar heeft die de pandjes verpacht. Zo wil deze voorkomen dat buitenlanders met financiële middelen een tweede huisje aan het water koopt. Hierdoor ontstaan in de winter namelijk de spookdorpjes omdat alles leeg ligt. In het dorpje wordt alles per trekkarretje vervoerd. Hier rijden immers géén auto’s. Een pakketje afleveren voor de postbode betekent een uitdaging! Is het pakketje te zwaar dan worden de ezels ingezet.
Ook hier eerst flink afdalen, kijken, iets drinken en dan weer naar boven. Af en toe stoppen en dan weer door. Het was een uitje dat wij zeker niet hadden willen missen.
In de middag scheen het zonnetje volop en hebben we via het kustpad een wandeling gemaakt naar Hartland Point met een ruige kust.
Auto rijden is hier in de regio een uitdaging met zoals wij het noemen de ‘heen en weer weggetjes’.
Als je gelukt hebt kun de doorrijden maar als een tegenligger komt is het aftasten of jij of de tegenligger mag terugduwen. Ook deze wegen zijn goed voor de schouderspieren die Jacqueline optrekt als weer rakelings een auto passeert. Het positieve is het zijn mooie wegen waarlangs regelmatig een prachtige cottage ligt of je wordt beloond met een prachtig vergezicht.